Bitcoin nedir Kripto para güvenilir mi ? Para kazanma yolları





Kripto para son zamanlarda çok popülerlik kazandı hele ki fakir bir ülke iseniz kumardan sonra kolay para kazanma hayali ile insanlar kripto paraya yöneldi. En baştan belirteyim devlet güvencesi olmayan finansal yatırımlara güvenmem. Kendimi bildim bileli Türkiye'deki çoğunluğun kısa yoldan zengin olmaya çalıştığını gördüm ve hala görüyorum. Bu insanların %98 hayal kırıklığı yaşamış durumda. Çok küçük bir kısmı bir miktar para kazanilmiştir. Şimdiye kadar şahit olduğum at yarışında altılı ganyanı bulan kişi sayısı ise bir. Bu kişi 1998 yılında 65.000 TL veren altılı ganyanı buldu. Hemen heveslenmeyin kumarcı bir insan gelen parayı hemen yok eder. 1998 yılında bu para ile 6 adet ev alınabiliyordu. Ben ergen idim fakat çok net hatırlıyorum mahalledeki herkes o kişi adına sevinmişti. O kişi bu parayı ne yaptı ? Üç ay içinde para dilenmeye başladı. Çünkü aptallığını kontrol edemedi ve elindeki para ile daha büyük bahisler oynadı. Daha büyük altılı kuponları yaptı daha fazla para gelecek hayali ile. Aklınızda bulunsun kumarda sadece kumar oynatan kazanır. Bir kumarhanede çok kazanmaya başlarsanız sizi köşeye çekerler ve mutlaka hile yaptın derler canınızdan bile olabilirsiniz. Kumar oynatanlar kaybetmeyi kabul etmez.



Gelelim bitcoin, coin, dogecoin, zıbırt coin, saçmalık coin gibi kripto paralara. Bilmiyorsanız sizi bilgilendireyim, kripto paralar dijital bilgilerden başka bir şey değildir. Yani bilgisayar veya elektronik bilgidir. Kripto paraları üreten sistem bilgisayar ekran kartları ki buna da kripto madencilik deniliyor. Bitcoin ve benzerlerini üretmeniz için çok güçlü ekran kartlarına ihtiyacınız var. Bitcoin üreten kişi veya kişiler bu sistemi ekran kartlarını satabilmek için yarattıklarını düşünüyorum. Muhtemelen daha önce böyle bir önerme duymadınız. Ekran kartları bilgisayarların en pahalı bileşenlerinden biri. Bence ya ekran kartı üreticileri böyle bir sahtekarlık yaparak kripto paraları yarattılar ki ekran kartları satılsın yada ekran kartı markaları bilgisayar mühendisi birlerine böyle bir şey üretmeleri için teşvik verdi. Sonucunda kripto para yaratıldı ve kumar düşkünü, kısa yoldan trilyoner olmak isteyenlerde bu tuzağa düşerek kripto para popülerlik kazandı. Kapitalizmde hiçbir şeye güvenmeyen birisiyim, çünkü kapitalizm dürüst bir sistem değildir. Hiçbir zamanda olmayacak.



Çevremde bir kaç kişinin kripto paradan kazanç sağladığını duydum. Fakat bu kazan hayat kurtaran bir kazanç değil. Tekrar belirteyim kumarda sadece kumar oynatan kazanır. Büyük ihtimalle kripto parada kaybeden hep siz olacaksınız. Ayrıca kripto paranın bir merkezi yok paranız bir şekilde kaybolursa hesap sorabileceğiniz kimse yok. Cebinizdeki USB benzeri sözde cüzdan denen şey sinyallerden oluşuyor. İçerisine trilyonları yüklemek bana hiç mi hiç güvenilir gelmiyor. Sonuçta fiziksel bir bilgi yok, tüm bilgi bellek denen bir entegre içinde duruyor. Çok güvenli, taktın mı şifre istiyor falan filan gibi savunmalarda bana güvenilir gelmiyor. Dijital bir bilginin kaybolması çok kolaydır. Örneğin yoğun bir manyetik alana girerseniz kripto cüzdanınızdaki dijital bilgiler bozulur. Belleği bilgisayara taktığınızda dımdızlak ortada kalırsınız. Ne oldu diye feryat figan ortada dolaşırsınız. Manyetik alana örnek mi istiyorsunuz. Günümüzde her metre karede manyetik alan var ve her geçen gün artıyor. Baz istasyonları çok yoğun manyetik dalga yayarlar son zamanlarda tartışma yaratan 5G teknolojisi de gerçekten tehlike arz ediyor. Evlerimizde modemler var bu modemler wifi, kablosuz ağ hizmeti sunuyor ve modemimizde manyetik alan yayan bir cihaz.



Mutfağınızdaki mikrodalga, cep telefonunuz vb. cihazlar. Her an her yerde bir manyetik dalga var ve sizin çok güvenli dediğiniz o kripto belleğiniz bu manyetik alanlardan etkilenebilir. Hemen içiniz rahatlatmayın çevremizdeki manyetik alanlardan daha tehlikeli dalgalarda var. Güneş her saniye çevremizdeki manyetik dalgaların milyarlarca kat fazlasını üretiyor. Güneş sakin ve kararlı kaldığı sürece bu manyetik dalgalar Dünyamızın atmosferi tarafından filtrelenir. 2025 yılında çok yoğun bir güneş fırtınası bekleniyor eğer bu yazıyı okuduysanız size tavsiyem kripto paralarınızı satın ve altın alın. Parayı satın alabilecek şeylerden birisi altındır. Para satın alabilen bir başka güç ise doğru bilgidir. 2025 yılında gerçekleşecek olan Güneş fırtınası elektrikli tüm cihazlara zarar vereceği öngörülüyor. Evet elektrikli tüm cihazlar. Kripto parayı sakladığınız belleğinizde zarar görecek. Belleğiniz korunsa bile onu çalıştıracak bir bilgisayar bulamayabilirsiniz veya bilgisayar bulsanız da yazılımlar büyük ihtimalle zarar görecek. Güneş çok güçlü bir manyetik dalga ve radyasyon kaynağıdır. 4,5 milyar yıldır uzaya radyasyon yayıyor bizi koruyan ise biricik Dünyamız. Elbette Dünyamızı o kadar kirlettik ki yok olmanın eşiğindeyiz. İstediğiniz kadar paranız, mal varlığınız olsun. Yaşayacak bir gezegen olmaz ise varlıklarınız bir hiçten ibarettir. Bu Güneş fırtınası hakkında öngörülen tehlikeli boyutlara ulaşacağı. Büyük ihtimalle kripto cüzdanlar zarar görecek ve insanların çoğunluğu intihara giden psikolojik bunalıma girecek. Bilime güvenin yazdıklarım Bilimsel gözlemlere dayanan bilgiler. Ayrıca kripto paraya garanti veren herhangi bir kaynak yok, olacağını da sanmıyorum.



Biraz mantığınızı kullanırsanız sahip olduğunuz kripto şeysinin bir fişi çekmekten ibaret olduğunu anlayabilirsiniz. Bizi bu aptallığa getiren şey kapitalist sistemdir. Ben bir bitcoine binlerce dolar vermem açıkçası. Ne yazık ki daha da yoksullaşan bir toplum olarak kolay para kazanmaktan vazgeçmiyoruz. Umut fakirin ekmeğidir, bu ekmek hiçbir zaman fakirin olmayacak. Kapitalist sistem sadece zengini besler, dürüst bir sistem olmadığını belirtmiştim. Korona virüs kapitalizmi sarstı tüm dünya ekonomik buhran yaşıyor fakat Türkiye hep fakir bir ülke olduğu için bu durumdan çok derin etkilendi. Toparlanabilir miyiz ? Bana mantıklı gelmiyor ekonomimiz daha kötüye gidebilir. Aklınıza: sen nasıl geçiniyorsun sorusu gelebilir, bende geçinemiyorum açıkçası. Fakat kumara hiçbir zaman itibar etmedim, çocukken bile bu işin sahtekarlık olduğunu anlamıştım. Bilgi üreterek bir şeyler yapmaya çalışıyorum, şu an okuduğunuz yazı gibi kendi öz eleştirilerimi katarak yazılar yazıyorum. Daha çok bilim kurgu yazılar yazıyorum, ben bir bilim tutkunuyum ve olayları bilimsel anlatıyorum bu yazıda olduğu gibi. Bu yazıdaki Bilim ne diyorsanız: manyetik alanların kripto cüzdanınızı bozacağı, 2025 Güneş tutulmasının elektrikli tüm cihazlara zarar vereceğini hatırlatırım. Bunlar bilimsel anlatımlardır.



Bana sorarsanız dijital hala güvenilir bir yöntem değil. Sıfır ve birlerden oluşan elektrik sinyalleri fiş çekilince bozulabilir veya yok olabilir. Elektrik kesildiğinde hdd ile çalışan bilgisayarların hep çöktüğünü bileniniz vardır. Aynı şey kripto para içinde geçerli, çek fişi bitir işi. Ülkemizde de kripto para vurgunu yapıldı, bilmeyeniniz varsa araştırsın. Gelecekte de daha büyük bir kripto hırsızlığının olacağını düşünüyorum. Bu kez vurgun dünya çapında olacak ve bu işin sahtekarlığını bilenler çok zengin olacaklar. Tabi bu dijital bilgileri fiziksel paraya çevirebilirlerse.



Size tavsiyem doğru bilgiye, Bilime, altına veya diğer değerli metallere yatırım yapın, kapitalizm büyük sarsıntıda ve kapitalizm çökerse parayı satın almanız gerekecek ve bunun içinde tek yok bilgi, bilim veya değerli bir metaldir, büyük ihtimalle altın olacak. Tercih sizin, dijital bir sinyali mi satın almak yoksa elle tutulur olan altın mı, yoksa dünyaya hükmetmenizi sağlayan Bilim mi ?



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?