KAHVE TİRYAKİLİĞİ VE KAHVE BULAMAMA

 

  Bilim Kaynağı

  Kahve tiryakisi iseniz son zamanlarda yüksek fiyat ve kahve bulamadığınızı fark etmişsinizdir. Türkiye kahve tedariğinin büyük bölümünü Brezilyadan sağlıyor. Dünya genelinde sorun olan yağışlar Brezilya'da da sorun oldu. Yağışsız geçen uzun zaman diliminde kahve ağaçları meyve vermedi ve bu durum Türkiye'yi de etkiledi. Bir haftadır tiryakisi olduğum kahveyi bulamıyorum. Market çalışanına sorduğumda ise deponun yetişemediğini söyledi tabi ben inanmadım. Hem bozuk ekonomi hemde küresel ısınmayı yakından takip eden birisi olarak sorunu anlamıştım.


  Küresel ısınma ne alaka diyeceksiniz, tabi ki her olumsuzluktan küresel ısınma sorumlu. Dikkatli okuyun küresel ısınma” belirtmenin sebebi medyanın halka yalan söylemesi. Medya bu durumu iklim değişikliği olarak yansıtıyor her zaman olduğu gibi gerçeğin üstünü örtüyorlar. Küresel ısınmanın etkileri çok sarsıcı hissetmeye başladık kahve en küçük kıtlık belirtisi çünkü yağış yok. Yağış düzeni bozuldu, bölgelere düşen yağış miktarı azaldı bu da kendini ilk olarak kahvede gösterdi. Merak etmeyin kıtlığın devamı gelecek kendinizi daha kötü olaylara psikolojik olarak hazırlamanızı tavsiye ederim. Korona virüsü duymayan kalmamıştır, bu hastalık küresel ısınmanın açılışı denebilir.


 

  Kahve dünya da ticaret pazarında en çok satan ilk üründür. Bir çoğumuz kafeinsiz uyanamaz olduk buda tiryakilik demek. Yaşanan bu kahve aksamaları da sinirlerimizi geriyor, alışmış olduğunuz kahveyi değiştirmek çok rahatsız edicidir. Diğer marketlerdeki de berbat durumda bununda sebebi daha da kötüye giden ekonomi. Ekonomi bozulunca da kalite düşmeye başlar hatta tatları o kadar kötü ki nohuttan veya başka bir bakliyattan yapıldığını düşünmeye başladım sizde fark etmişsinizdir. Peki ne olacak artık kahve içemeyecek miyiz, içemeyeceğimizi sanmıyorum fakat bu kıtlıklar sıklaşmaya başlayabilir diye düşünüyorum. Küresel ısınma her saniye yükseliyor sebebi de fosil yakıtlar. Fosil yakıtları hiçbir ülke sonlandırma sonlandıramayacak gibi görünüyor. Sorun tekrar kapitalizme geldi, kapitalizm bu şekilde devam ettiği sürece dünyayı kurtaramayacağız. Petrol yakıtlarını durdurmak ülkelerin iflası demek fakat bu sistemi kendileri kurdu zaten şimdi de aynı gemideyiz ve Bilimi dahi olacakları tahmin edemiyor.


  Bilimin önerisi derhal fosil yakıtların sonlandırılması ve en hızlı şekilde alternatif ve yenilenebilir enerji kaynakları üzerinde çalışılması. Karbon salımı dünyayı öncekinden daha hızlı ısıtmaya başladı. İstenirse yapılabilir söylediğim gibi zengin ülkelerin işine gelmiyor. Petrol satışlarından aklınızı alamayacağı kadar büyük bir para akışı var. Bu yakıtları aniden sonlandırmak çok kötü ayaklanmalara yol açabilir fakat burada önemli olan biricik yuvamız Dünyamız. Küresel ısınma Dünyadaki ısıyı 1,5 derece selsiyus arttırdı, bilimin çabaları bu ısının daha fazla yükselmemesi. Bu ısının ortalama olduğunu belirtmek isterim. Çok küçük bir rakam gelebilir, Dünyadaki yaşam çok kırılgan ve hassas dengelere bağlıdır ve bu ısı çok yüksek bir ısı. Buzullar çok hızlı eriyor mevsim geçişleri daha farklı ve tuhaf olmaya başladı. Yaşadığımız sorunlar sadece kahve ve korona ile kalmayacak, bunların devamı gelecek ve daha yıkıcı olanları gelecek.


  Kahvesiz bir hayat düşünemiyorum diyenler içerisinde iseniz, kendinize acil durum paketi denen bir savunma hazırlamalısınız. Çünkü kahve kıtlığı ve diğer gıda kıtlıkları artacak, biraz fazla kahve alarak stok yapabilir tabi bayatlamaması içinde bir çözüm bulmalısınız. Kahve dışında en tehlikeli sorun su olacak. Yer altındaki su kaynakları küresel ısınma veya jeolojik hareketler sonucu yerin daha derinlerine kaçma, inme ihtimali de var. İçiniz sıkıldıysa üzgünüm ama bunlar bilimsel gerçekler ve olma ihtimalleri yüksek. Korona dan sonra kahve krizini yaşıyoruz. Türkiye toprakları o kadar verimlidir ki devlet bu durumu fırsata çevirebiliriz. Derhal kahve ağacı diktirebilir ve kısa sürede yetiştirebilir tabi ki burada yazıldığı kadar kolay değil fakat yapılabilir. Çiftçilere destek vererek başarabilirdik. Kapitalizm bizi öyle bir alıştırmış ki küçük bir sorunda sinirlenmeye başladık. Kahve yok çevremdeki bir çok kadında tuhaf tepkiler gözlemliyorum. Sinirliler istedikleri kahve markete yok of pof çekip diğer marketlerdeki kahveyi içmek zorunda kaldıkları için çok öfkeliler. Kahve lezzeti konusunda bende mızmızlananlardanım fakat öfkeli değilim. Alıştığım dışındaki kahvelere tekrar alışmakta can sıkıcı tabi. Üstesinden gelmeye çalışıyorum lakin kalite çok düşük ve bulaşık suyu gibi tadı var.


 Kahve tiryakisi olsanızda fazla kahve tüketmemelisiniz. Kafeinin fazlası sinirlerinizi daha da gerebilir. Daha da kötüsü fazla kahve kavga etmenize sebep olur, hemde çok kolay kavga edersiniz. Özellikle sevgilinizle, çok kahve içtiyseniz ve tatsızlık yaşadıysanız sevgilinizle tartışma maya dikkat edin bu durum tecrübelerimle sabit. Türk kahvesi içiyorsanız günde 3 fincan en ideal olanı yok kesmedi derseniz dört fincan için fazlasına kaçmayın. Benim gibi filtre kahve tiryakisi iseniz günde bir fincan 250ml içebilirsiniz. Ben bir fincan filtre kahvenin ardından iki tane de  Türk kahvesi içiyorum. Aman dikkat edin bundan sonra kan şekeriniz fena düşebilir. Ben bu durumu her gün yaşamama rağmen hala içiyorum uslanmam herhalde. Tabi kafeinin bağımlılığı da etken bu duruma gene de kontrol etmeye çalışıyorum.


  Bir tanıdığım sürekli kola içer. Bir kez şöyle demiştim: kola bağımlılık yapar biliyor muydun. O da ne cevap verse beğenirsiniz: yıllardır içerim hiç zararını görmedim. Bu cevaptan sonra beni bir gülme tuttu anlatamam. Bağımlısı olduğu şeyin savunucusu da olmuş garibim haberi yok. Sonradan verdiği cevabı fark etti tabi birlikte güldük ve hala kola içer, günde bir litre. Asitli içeceklerin tamamı sağlığa zararlıdır bilginiz olsun. Bilgimiz olmasına rağmen gene de içiyoruz değil mi ? İşte kapitalizm budur, zararı yazmasına rağmen onu yapıyoruz çünkü yapmamızı sağlayan maddeler var içlerinde.


  Kahvenin fazlası zarar fakat içerdiği antioksidanlar sayesinde sağlığımıza çok büyük faydası da var. Antioksidanlar kanserli hücrelerin gelişmesini engeller. Kaliteli kahvenin mis kokusuna dayanabilen yoktur herhalde. Ben kendim yapmayı tercih ediyorum ayrıca sade yapıyorum. İçerisine bir şeyler karıştırmak kahve zevkimi bozuyor. Zaten dışarıda türlü türlü kahve çeşitlerinin içine de bir diğer zararlı olan mısır şurubunu koyuyorlar. Mısır şurubunun şeker hastasını yaptığını biliyorsunuzdur umarım, bilmiyorsanız şimdi öğrenmiş oldunuz o nedenle aroma diye eklenen şeylerin %80 i mısır şurubundan yapılır. Kahvenin en sağlıklı olanı sade içilenidir. bilimsel araştırmalar sade kahvenin sağlığa faydalı olduğunu göstermiştir. Lakin küresel ısınmaya bir çözüm bulunamaz ise ki ben bulunacağına inanmıyorum, o zaman daha kötü şeyler olacak ve bu keyif aldığımız şeyler de yok olacak. Ağlamak sızlanmak çözüm olmayacak onu da belirteyim, elimizdeki tek çözüm Bilim ve insanların bu duruma topluluklar halinde tepki göstermesi. Belki o zaman çare bulunabilir.


 Doğayı en çok kirleten şey ise arabalarımız. İstenirse tüm Dünya ülkeleri birlik olup çok kısa sürede elektrikli araba üretebilirler ve küresel ısınmayı en azından 1,5 selsiyus derecenin üzerine çıkmasını engelleyebiliriz. Şunu da bilin şu an fosil yakıtları durdursak bile küresel ısınmanın etkileri devam edecek fakat daha yıkıcı etkilerinden korunabiliriz. Ben küresel ısınmanın durdurabileceğini düşünmüyorum ve bu düşüncemde yanılmayı umut ediyorum. Kendimi en kötüye hazırlıyorum çünkü kahve gibi küçük bir sorunda canı sıkılan canlılar olarak buna kendimizi alıştırmamız gerektiğini düşünüyorum aksi halde psikolojik sorunlarımız bu etkilerle daha kötüye gidebilir. Bilimi yakından takip etmekten asla vazgeçmiyorum. Bilimin ışığı karanlığı aydınlatan tek ışıktır ve bilimsiz hiçbir soruna çare bulamayız. Size de tavsiyem bilimin bulgularını takip edin ve insanları bilinçlendirip farkındalıklarını yükseltmelerine yardımcı olun. Umut edelim ki güçlü ülkeler bu durumda en kısa sürede bir çözüm bulabilir. Dediğim gibi isterlerse yaparlar fakat işlerine gelmiyor. O zaman tek seçeneğimiz var o da ölmek. Hiç kimse ölmek istemez, o halde bu saçmalığı diretmek nedir. Para, kapitalizm buna sebep oluyor ve ısrarla birbirimizden nefret edip ısrarla yanlışı yapmaya devam ediyoruz.


  Sonuç olarak derhal ve derhal en kısa ve en kısa sürede birlik olmaz isek kurtuluşumuz yok. Küresel ısınma insan uygarlığını yok edecek. Dinozorlar gibi uzaydan gelen bir tehlike ile yok olmayı tercih ederim.


Bilim Kaynağı






Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?