Tepe çekim nasıl yapılır, Mekanik kollu tepe tripod

TEPE TRİPOD NASIL YAPILIR TEPE ÇEKİM 


  Kullandığım tripod teleskop Tripodu. Bu tripodumu video çekimlerimde kullanıyorum. Ayaklı tripodların masa da çalışırken bir dezavantajı var, önünüzde durması gereken tripod ellerin bağımsız çalışmasını engelliyor. Bende bu kullanışsızlığa bir çözüm getirmek istedim ve bu tripoda bir kol ekleyim tepe çekim tripod yapmaya karar verdim.

  Videolarımda izleyenlerin bütçelerini düşünerek sorunlara ucuz, hızlı, kolay, kullanışlı tamirler ve yöntemler göstermeye çalışıyorum. Maliyet çok önemli olduğu için prensibim bu.

  Önce iki adet birer metrelik 15mm çapında kağıt kadar kalın borularla başladım. Bu boruları dolap askılık borusu olarak bulabilirsiniz, daha ucuz bir yöntem ise bu borular bez dolapların ayakta durması için iskeletini oluşturan borular bilginiz olsun. Planım bu boruların birini tripoda bağlayıp yukarı kaldırmak, diğerini bu borunun üstünden 45 derecelik açı ile aşağı indirmekti, yani bir üçken oluşturma ve böylece tepe çekim yapabilmek. Fakat borular o kadar inceydiki boruları vidalayıp telefonumu borunun ucuna sabitlediğimde vida bağlantıları telefonu taşımadı ve aşağı doğru indi. Boruların ince olması da buna sebepti. Yeni doğan bir civciv gibi sallandı boru.


  Nasıl yaptığıma gelince kısaca anlatmaya çalışayım. Üç adet birer metrelik dolap askı borusu vardı bende. Bu boruların ikisinin tamamını kullanıp bu ikisini ucuna da 30cm'lik bir parça daha ekleyerek telefonu mini tripod ile ucuna bağlamaktı. İki adet bir metrelik borunun uçlarını 5cm kadar ezerek 6mm delik açtım. Bu deliklere uygun fiberli somun ile sabitledim aslında planım kelebek somundu fakat kelebek somun iyi sıkmadı. Delikleri 8mm veya 10mm delebilseydim kolların sabit kalmasını sağlayabilirdim. Borunun çapı buna izin vermedi. Bu denemelerden sonra çok basit bir şekilde planı değiştirdim.


  Bir adet bir metrelik ve 30cm'lik boruyu sökerek tek bir metrelik boruyla çalıştım. Bu boruyu tripodun uygun yerine 6mm fiberli somun ile sabitlemeyi başardım fakat uzunluk arttıkça yük taşımak zorlaşıyor bilginiz olsun, boru gene aşağı doğru eğildi yani vida iyi sıkamıyor. 6mm'lik cıvatanın gücü bir metrelik boruyu tutmaya yetmiyor. Daha sonra bu boruyu tripodumun teleskop bağlanan çatallarına Antigron kablo sararak hallettim. Antigron kablo ağırlığın büyük bölümünü aldığı için telefonumu tepe çekim olarak kullanabiliyorum işe yaradı.

 Devamını buradan daha detaylı inceleyebilirsiniz.

  Bilim Kaynağı

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?