Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

 


  Aspirin köklendirme hormonu değildir, köklendirmeye yardımcı olan bir asittir. Salisilik asit bitkilerde köklendirmeye yardımcı olur. Bitkilerinize Aspirinli su vermeniz büyük ihtimalle bitkilerinizi öldürecektir.


  Aspirinli suyun dozajının ne kadar olduğu henüz bilinmiyor size tavsiyem 1 litre suya 100mg aspirin atmanız ve bu su ile bitkilerinizi azar azar sulamanızdır. Takip eden günlerde ise normal su vermeniz daha faydalı olacak. Sürekli Aspirinli su vermeniz topraktaki ph değerini düşürüp toprağı asidik yapacaktır. Asidik ortamda canlılar yaşayamaz ve bitkiniz ölür.


  Ayrıca aspirin toprağı zararlılardan da korumak için iyi bir yöntemdir. Aspirin asidik olduğu için toprağı steril hale getirir fakat dozajı konusunda hiçbir makale bulamadım bu konudaki Bilimsel araştırmalar devam ediyor. O nedenle azı karar çoğu zarardır mantığı ile hareket etmelisiniz.


  Çelik köklendirme konusuna gelecek olursak bu konudaki çalışmalarım, deneylerim, gözlemlerim devam ediyor. Yaptığım bir deneyi sizinle paylaşmak istiyorum.


  Bu deneyimde elma köklendirmeye çalışıyorum. Salisilik asit (aspirin) köklendirmeye yardımcı olan bir asittir ve bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Tekrar tekrar belirtmek istiyorum, henüz aspirinin köklendirme için ne dozda kullanılacağı bilinmiyor ve çalışmalar devam ediyor. Ben kendi yöntemimi anlatacağım...


 Elma ağacından 25cm boylarında, herhangi bir kalem kalınlığında aldığım çeliklerinden alt kısımlarını 2cm olacak şekilde sıyırdım, yaraladım, soydum sizin tabirinize bırakıyorum. Kabuk altındaki yeşil tabaka görünecek kadar, bu tabakaya Kallus dokusu deniyor (genel olarak konuşuyorum). Daha sonra bu tabakaları indol-3 bütürik asitte olduğu gibi hazırladığımız aspirinli suda bekleteceğiz.


 

ASPİRİNLİ SU HAZIRLAMA AŞAMASI


  Elinizi yakmayacak kadar sıcak bir suyu bir bardağa doldurun. Bu suya 250mg yarım aspirin atın. Ben 500mg aspirini yarıya böldüm, bu ölçü tamamen benim kanaatim çünkü bir ölçü henüz yok. Aspirin iyice çözünene kadar karıştırın, iyice çözünsün partikül şeklinde olması çözündüğü anlamına gelmez. İyice çözündükten sonra dibini sıyırdığımız çelikleri bu su içinde bir kaç dakika bekletin. İba hormonunda bu süre 5 saniyedir, ben aspirinin bu kadar etkili olduğunu düşünmediğim için bir kaç dakika beklettim.


  Daha sonra çelikleri Aspirinli sudan çıkarıp kuramaya bıraktım ki toprağa dikerken sıyırdığımız bölgedeki aspirin toprağa geçmesin. Kuruduktan sonra 3 cm derinliğe kadar toprağa diktim, ben çok derine batırmıyorum çünkü köklenme genellikle 1cm lik mesafeden gerçekleşiyor o yüzden 3cm derinlik yeterli diye düşünüyorum. Sonra Aspirinli suyumuz ile çelikleri suluyoruz ve devamında normal su ile toprağı iyice suya doyuruyoruz. Suyu toprağa bocalamayın ki aspirin kesik bölge çevresinde kalsın ve topraktaki zararlı bakteriler çeliklere geçemesin. Steril ortam köklenme ihtimalini çok yükseltiyor bilginiz olsun.


 

ASPİRİNİN BİTKİLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ


  Bir bitkiyi kestiğimizde bitkiyi yaralamış oluruz aynen bizde olduğu gibi. Kesik bölgedeki bitki hücreleri oksijenle temas ettiklerinde derhal kendilerini tedaviye başlar ki kesik bölgeden patojenler giremesin. Kesik bölgede Absisin denen bir madde salgılayarak o bölgeyi kaptırlar. İşte salisilik asitte tam bu noktada devreye girer. Aspirin, Aspirine batırdığımız çeliklerin kesik tarafta salgılanan Absisin maddesinin salgılanmasını önler. Absisin maddesi salgısı azalınca toprak altında kalan kesik bölge başka bir tedavi yöntemine girer, bu tedavi bitkinin kök geliştirmesidir.


  Ayrıca bitkiler hücrelerinde doğal olarak Bütürik asit (iba) depolar. Aspirine batırılmış kesik bitki bu hormonun salgılanmasını da tetikleyerek kök gelişimine yardımcı olur. Başta anlattığım gibi Aspirin köklendirme hormonu değil, köklendirmeye yardımcı olan, kök gelişimini tetikleyen bir asittir.


Bu yazımla ilgili bir videomu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz... Bilimin aydınlattığı yoldan asla şaşmayın.


  BİLİM KAYNAĞI



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?