SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?

 BİLİM KAYNAĞI


  Yaz aylarında suda bitki köklendirme başarı sağlıyor. Fakat kışın bu ihtimal çok düşük. Neden, ısıdan dolayı. Kışın köklendirmek istediğiniz yazlık tropik bitkinin ısısını 20 derecede sabit tutmanız gerek. Suya koyduğunu kabı poşet ile örtmelisiniz ve poşete delikler açmalısınız.


  Tropik bitkiler kışın bu anlattığım yöntem ile kökleniyor. Örneğin ben benjamin bitkisini çok severim, yıl boyunca sürekli olarak köklendirme ile uğraşırım. En verimli köklendirme ise sera yöntemi, hatta sera yöntemi saksıda toprakta daha büyük başarı sağlıyor.


  Ben sera yöntemimi genel olarak 5 litrelik su şişesi ile yapıyorum. Şişenin altını kesip, şişeye sığacak bir saksı içerisine bir sürü benjamin çeliğini 2cm derin olacak şekilde toprağa ekiyorum. Daha sonra 5 litrelik şişenin kapağına iki büyük delik açıp saksının üstünü örtüyorum.


  Yaz aylarında şişenin kapağını kapatmıyorum çünkü havalar yeterince sıcak. Günde 3-4 kez şişenin üstünden bitkinin yapraklarını su ile spreyliyorum, bunun nedeni hem bitkiler yapraklarından da beslenir hemde benjamin tropik bir bitki olduğu için bitkiye nemli ortamda olduğu hissini yaratmak. Böylece köklenme ihtimali %80' nin üzerine çıkıyor.


  Yaklaşık olarak 25 günde kökler beyaz benekler şeklinde oluşmaya başlıyor. Toprağa diktiğim benjaminleri hiç ellemeden 6 ay o şekilde bırakıyorum. Kökleri birbirine giriyor fakat sorun değil o şekilde bonzai şekli veriyorum. Bazen de köklerini keserek farklı saksılara alıyorum.


  Suda köklendirdiklerimi ise kökler birkaç santimetreye ulaşana kadar toprağa almıyorum. Suda ve toprakta gelişen kökler birbirinden farklıdır. Sudaki kökler daha hassas ve kırılgan olur. Suda köklendirdiğiniz bitkinizi toprağa alırken köklerin kırılmamasına dikkat edin.


  Toprak ise çevremdeki bir bahçeden edindiğim bir toprak. Öyle torf falan takıntım yok sadece bahçe toprağını saksıya doldururken en alta bahçe toprağı, üstüne solucan gübresi ve en üste tekrar bahçe toprağı olacak şekilde katman oluşturuyorum. Bu teknik gayet başarılı tavsiye ederim.


  Bu anlattıklarımı uygularsanız büyük ihtimalle başarı elde edersiniz. Unutmamanız gerekn husus: bir canlının gelişimi için ilk gereksinim ısıdır. Bitkiler en sağlıklı ortalama sıcaklık olan 20 derecede çok iyi gelişir.


  Bilim Kaynağı'nı tüm sosyal medya hesaplarından takip edebilirsiniz.

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????