KÜRESEL ISINMA JEOLOJİK HAREKETLER DÜNYANIN SONU



  Okumak ve yazmak benim en büyük zevklerimden biridir. Çok rahatlatıcı bir etkisi vardır kesinlikle tavsiye ederim. Fakat okuduğunuz kitabın veya kaynağın doğruluğu çok önemli. Bende kanalımda doğru bilgiyi yansıtmaya çok dikkat ediyorum. Uçlu ve kurşun kalem karmaşasına gelince ben her ikisini de kullanıyorum. Uçlu kalemlerim farklı kullanım alanlarına sahip mesela yeşil olan modelin ucu tam içeri girdiği için o kalemi üstümde ve göğüs cebimde taşıyabiliyorum aman dikkat edin uçlu kalemler sizi ciddi şekilde yaralayabilir. Kurşun kalemleri ise farklı amaç için kullanıyorum o bilgiyi de videodan izleyin keyfi kaçmasın. Yazın ve bilim kitabı okuyun bu sizin gelişmenizi sağlayacak ve mutlu hissettiğinizi fark edeceksiniz. 


  Ben kitapla 19 yaşımda tanıştım ve bu kitap Fareler ve İnsanlardı. Okuyanınız var ise çok duygusal bir kitap olduğunu anlar. Kitaptan bir şey anlatmayacağım zaten 150 sayfalık bir kitap ama kesinlikle okuyun. Böylece kitaplarla tanışmış oldum. Benim ergenliğimde internet ve bilgisayar emekleme dönemindeydi. Bir veya iki tane sohbet kanalı vardı yani bilgiye bu kadar hızlı erişilemiyordu. Hatta Bill Gates internet için şöyle demişti: her ev için 250 kilo byte hız yeterli. Komik geldi değil mi. Ya şuna ne demeli, ismini hatırlamıyorum gene zenginlerden birisiydi herhalde: bilgisayarların evde kullanılması için hiçbir sebep yok.



  Evet komik söylemler ama insan çok yanılan ve çok hata yapan bir insan. Geleceğin ve Bilimin insanlığa ne getireceğini öngörmek çok zor. Fakat hevesinizi kırmak istemem ama yeni buluşları görmeden insan uygarlığı yok olabilir, neden mi ? küresel ısınma ! Duymuşsunuzdur elbet hani şu sıcaklığa sebep olan yağışları azaltıp bizi kuraklığa mahkûm eden olay.  O işte, durumlar çok ciddi her zamanki gibi medya gerçeği gizliyor, bizi yok edecek bu olaya: İklim değişikliği, diyor. İçler acısı, insanların ısrarla gerçeği gizlemesi beni çok kızdırıyor. Hatta Müsilaj (deniz salyası) olayının en büyük sorumlusu da küresel ısınma. Müsilaj konulu içeriğimi buradan izleyebilirsiniz.



  Ya ben ne yapabilirim diyorsanız, çok şey yapabilirsiniz. Mesela ben nasıl bu yazımda okuyucuyu bilgilendirmeye çalışıyorsam sizde bu yazıyı okuduktan sonra farkındalığınızı arttırabilir ve insanları duyarlı olmaya ikna edebilirsiniz. Gerçi artık geri dönüşü olmayan yola girdik Dünyanın ısısı 1,5 derece selsiyus artmış durumda Bilim insanları bu ısının 2 selsiyus olmaması için çabalıyor. Ama neye fayda, fosil yakıtları (benzin, mazot, LPG) kullanmayı sonlandırmazsak daha ölümcül doğa olayları ile karşılaşacağız. Yer hâreketleride yanımıza kâr kalacak. O nerden çıktı der gibisiniz ! jeolojik olaylar, Dünya yaşayan bir gezegen hatırlatırım. Kıtalar hâreket eden kütleler ve 4. jeolojik zamanın içindeyiz.


  Konumuz kalemden, kitaptan buralara kadar geldi. Olsun yazmak ve okumak rahatlatır ve mutlu eder size de tavsiye ederim. Tap tazede çayım var hava da sonbahar akşamı çok zevk veriyor yazmak. Sizde bir kahve veya çay alıp gelin keyifli olur okumak.


  Küresel ısınmada kaldık, işte Hawking zamanında demişti: İnsan uygarlığı uzaydan gelen bir tehlike ile yok olmayacak, insan kendi uygarlığını yok edecek. Sanırım haklı çıkacak Hawking, sonuçta Dinozorları 10 kilometrelik bir asteroid yok etmişti. Kendimizi yok etmemizin en büyük sorumlusu aptallığımız biliyor muydunuz. Yok be, ben aptal değilim mi diyorsunuz ? Hepimiz de aptallık var fakat kendini terbiye edebilen insanlar aptallığını bastırır. Oda zor bir ihtimal çünkü kapitalizm bize para harcamanın lüks şeylere sahip olmanın çok güzel bir şey olduğunu dayattı. Pahalı şeyler alınca kendimizi iyi hissediyoruz fakat bu durumdan kapitalizm sorumlu. Tüketim çılgınlığı, ihtiyacımız olmasa bile almak, yiyemeyeceğimiz kadar yiyecek alıp tüketmeden çöpe atıp yenisini almak. Bunların hepsini kapitalizm yaptı ve bu durum küresel ısınmaya sebep oldu.


  Küresel ısınma o kadar yüksek boyutlarda ki bir kibrit çöpü yakmasak dahi Dünyanın ısısı artacak. 1,5 selsiyusluk bir yükseliş size bir şey ifade etmiyor olabilir fakat bu rakam Dünyanın genel sıcaklığı için çok yüksek. Şu an Dünyamız buzul çağına girmeliydi ve bizde buna şahit olacaktık. Ne yaptık, petrol kullana, kullana doğaya karbon (CO2) gazı salıp durduk. Büyük ülkeler bunun farkında olmasına rağmen fosil yakıtı durdurmadı. İşlerine gelmiyor çünkü para, para, para. Fosil yakıtı şu an durdursalar ekonomileri çöker kapitalist sistem böyledir hep çıkar gözetir.


  Yaşadığımız gezegeni yok ettik ve onu dua ile kurtaramayacağımız kesin. Tahminimce çok yıkıcı olaylar gerçekleşecek, daha ölümcül hastalıklar ortaya çıkacak (korona açılışı yaptı) ve tahmin edilemeyenler var. Mesela yer altından kuyu suyu çıkartılarak beslenen yerleşim yerleri tehlike altında olabilir. Yer altında birikmiş su jeolojik hareketler ile bulundukları derinlikteki kayanın çatlaması sonucu anında daha derinlere inebilir. Bu en korkunç senaryo aslında. Susuz 3 gün yaşayabiliriz ya nefessiz. Henüz küresel ısınma dünyayı o kadar kirletmiş değil ama baya kirletmiş durumda. Buzulları eritecek kadar yani. 


  Tek kurtuluş yolumuz tüm dünyanın bilinçlenmesi ve daha önemlisi süper güç denilen ülkelerin petrol kullanımını derhal durdurması. Benim buna inancım yok açıkçası, fakir toplumların bunu düşünmeye zamanı yok insanlar geçinmek zorunda. Konu çok dağılmış olabilir ama bir bilim tutkunu olarak sürekli buna benzer içerikler yazıyorum, temennim bir kişi bile benim yazımdan etkilenerek küresel ısınmanın farkına varması.


  Daha yıkıcı olaylara, daha yıkıcı hastalıklara kendinizi hazırlayın bütün Dünya birlik olmazsa kurtuluşumuz yok.


  Bilim Kaynağı



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?