Kuantum fiziği Kuantum mekaniği Genel ve Özel görelilik Süper Simetri Süper pozisyon Kuantum dolanıklığı

BİLİM KAYNAĞI

  Kuantum fiziği veya kuantum mekaniği atom altı parçacıkları inceleyen bilim dalıdır. Atom altı parçacıklara Kuanta adı verilir. Foton, elektron, kuark, kuanta parçacıklarına örnektir. Bu kısa yazı ile ilgili bir videoyu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz. Daha detaylı kuantum mekaniğini ise buradan inceleyebilirsiniz.

  Kuantum mekaniğinde mutlak zaman vardır.

  Genel görelilikte zaman gözlemciye göre değişir.

 

  Özel görelilik : madde ve enerji

  Genel görelilik: uzay ve zaman

  Sicim teorisi : kuantum mekaniği ve genel göreliliğin birleştirilmesi.

  Kuantum mekaniği ile Einstein'ın genel görelilik teorisi birbiri ile çelişir bu şuan bilim insanlarının uğraştığı en büyük zorluk. Bunun sebebi genel görelilikte zaman gözlemciye göre işler. Kuantum mekaniğinde zaman mutlaktır ve uzay zaman birbiri ile kaynaşmıştır. Çözülmesi zaman alacak.


  Süper simetri

  Bir gruptaki her parçacık bir diğeri ile ilgilidir. Kuantum bilgisayarlar bu prensibi de kullanır.


  Süper pozisyon

 Eş zamanlılık. Kuantum dolanık parçalar hem süper simetrik hem de süper pozisyona sahip parçacıklardır. Bu da kuantum bilgisayarlarda kullanılır. Kuantum bilgisayarlardaki en büyük zorluk bu parçacıklardaki bilginin -200 (eksi) derecede korunmak zorunda olmasıdır. (güncel gelişmeler olmuş olabilir)


  Kuantum dolanıklığı

  Bir parçacığa yüklenen bilginin diğer tüm parçacıklara açıklanamaz şekilde bulaşması olgusudur. Bu da kuantum bilgisayarın çalışması için gereklidir.


  Kanal ismi açık bir şekilde belirtilerek alıntı yapılabilir.

Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?