BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ VE ETKİLEYİCİ SÖZLERİ

 

BİLİM KAYNAĞI


  Albert Einstein

 

  Arılar yer yüzünden silinirse insanlığın 4 yıl ömrü kalmış demektir.


  Siyaset bugün için, denklemler sonsuzluk içindir. 

 

 Gerçeği gördüğü halde düşüncelerini değiştirmeyenler, cahillikleri ile mutluymuş gibi yaşar.  

  

  Mantık, sizi "A" noktasından "B" noktasına götürür. Hayal gücü ise her yere.


  Hayal gücü bilgiden daha önemlidir.



  Aklıyla övünen bir insan, hücresiyle övünen mahkûma benzer.


  Ön yargıları parçalamak atomu parçalamaktan daha zordur.


  Bir insanın zekâsını verdiği cevaplardan değil, sorduğu sorulardan anlarsınız.


  Susmak her şeyi kabul etmek anlamına gelmiyor. Bazen aptallarla tartışmak çok sıkıcı oluyor.


  İki şey sonsuzdur, birincisi uzay ikincisi insanın aptallığı. Fakat birincisinden emin değilim.


  Bilimsel bir söz sizi etkilemiyorsa siz bir bilim insanı olarak doğmamışsınız demektir.


  Ben atomu insanlığa hizmet için parçaladım fakat insanlar onu kötüye kullandı.


  Dahiliğin onda dokuzu çalışmaktır.


  Üstün zekâlar hep sıradan insanların muhalafeti ile karşılanır.


  Evrende en büyük ziyan, sorgulama yeteneğini yitirmiş bir beyindir.


  İnsan etkilendiği şeyler peşinden koşar... bu bir hayal olsa bile.


  Bir yandan silah üretip diğer yandan savaşı engelleyemezsiniz.


  Aynı şeyleri yapıp farklı sonuçlar beklemek deliliktir.


  Hayatı yaşamanın iki yolu vardır; ya her şey mucizeymiş gibi, ya da hiçbir şey mucize değilmiş gibi.


  Aklın sınırları zorlanmadıkça merak edilen sorulara cevap bulunamaz.


  Eğitim düşünmeyi öğrenmektir.


  3. Dünya savaşında hangi silahların kullanılacağını bilemem ama 4. dünya savaşında taş ve sopalar kullanılacak.


  Cevapları olan bir insanı değil, soruları olan insanları dinleyin.


  Sorunlar, onu üreten akıl yapısı tarafından çözülemez.


  Mutlu olmak için eşyalara değil bir amaca bağlanın.


  Hayat bisiklete binmek gibidir, dengede durabilmek için hareket etmek gerek.


  Benim sizden bir farkım yok, sadece tutkulu bir meraklıyım.


  Gerçekliklerle karşılaştırdığımızda bilim şu an için ilkeldir. Fakat şu an sahip olduğumuz en değerli yöntem de odur.


  Bazı erkekler kadınları anlamaya çalışır. Bazı erkekler ise daha basit şeylerle uğraşır, mesela izafiyet teorisi gibi.


  Gerçeği aramak onu elde etmekten daha değerlidir.


  Başkası için yaşanan hayat yaşanmaya değer bir hayattır.


  Hiç hata yapmamış bir insan bir şey öğrenmemiş bir insandır.


  Galileo Galilei


  İnsanlara bir şey öğretemezsiniz. Onlara öğrenmenin kendi içlerinde olduğunu öğretebilirsiniz.


  Hiçbir şey öğrenemediğim kadar cahil bir insana rastlamadım.


  Kim bilir belki de teleskopu icat eden kişi gözlükçüdür.


  Evrenin dili matematik ile yazılmıştır. Bu dili anlamadan evreni anlayamazsınız.


  İki gerçek birbiri ile çelişmez.


  Şüphe etmek bilimin babasıdır.


  Cahilliğin Bilime duyduğu nefretten daha büyük bir nefret yoktur.


  İsteseniz de istemeseniz de Dünya dönüyor.


  Bilim söz konusu olduğunda, binlerce otorite tek bir tartışmaya değmez.


  Yıldızları seviyorum bu yüzden gecenin karanlığından korkmuyorum.


  Neil deGrasse Tyson


  Bir şeye inanmak o şeyi doğru yapmaz.


  Bilim, nesiller arası bir ekip çalışmasıdır. Meşaleyi öğretmenden öğrencilere teslim etmektir.


  Dünyanın ötesinde yaşam olmadığını mı iddia ediyorsunuz? Okyanustan bir su kabına bakıp okyanusta balina olmadığını söylemek gibi bir şey!


  Hepimiz  biyolojik olarak birbirimize, kimyasal olarak Dünya'ya ve atomik olarak evrene bağlıyız. Biz evrenin içindeyiz ve evren içimizde.


  Nasıl düşüneceğini bilmek seni sadece ne düşüneceğini bilenlerin çok ötesine götürecek.


  Acaba insan beyni evrendeki tüm soruları cevaplayabilir mi bilmek isterdim... Elbette karanlık enerjiyi ve karanlık maddeyi de.


  Evren size anlamlı gelmek zorunda değil.


 


  Bunu yapan tanrı dediğin anda artık sana laboratuvarda ihtiyacım kalmaz.


  Evrimi reddetmek yer çekimini reddetmektir. Ayakların yere bastığı halde ben inanmıyorum demek cahillikten başka bir şey değildir


  Stephen Hawking


  Kara delikleri göz önünde bulundurduğumuzda, Tanrı yalnızca zar atmakla kalmıyor, ayrıca gözleri kapalı oynuyor ve ara sıra da zarları görülemeyecek yerlere atıyor.


  İnsan uygarlığının sonunu bir gök taşı değil, kendi aptallığı getirecek.


  Neden buradayız. Burada olmamızın bir amacı var mı.


  Uzaya gitmedikçe insanlığın binlerce yıl hayatta kalabileceğini düşünmüyorum. Dünya da ortalama her bin yılda  meydana gelen birçok felaket var. Ama ben  iyimserim. Yıldızlara ulaşacağımıza inanıyorum.



  Biz, G sınıfı sarı bir yıldızın etrafında devinen bir gezegende yaşam bulmuş sıradan canlılarız. Hiçbir özel yanımız yok.


 Bilincimizin bilgisayar aktarılabileceğini düşünüyorum. Fakat şu an bu mümkün değil.


  Sessiz insanlar en gürültülü akla sahiptir.


  Kadere inana insanların karşıdan karşıya geçerken sağa, sola bakmasına şaşırıyorum.


  Evren kusurlu olmasaydı ben ve siz hatta evren bile olamazdı.


  Isaac Newton

  

  Eğer daha uzağı görebiliyorsam bu, benden önceki bilim insanlarının omuzlarında durduğum içindir.


  Sağlam bir tahmin ve mantık olmadıkça hiçbir buluş yapılamaz.


  Diğer insanların benim için bir şeyler yapmalarını bekleseydim, hiçbir şey yapamazdım.


  Her kuvvet ters yönde bir kuvvet yaratır.


  Yaptığım keşifleri sabrım ve kararlılığım sayesinde olmuştur. 


  


Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?