SPEED UP YOUR INTERNET - İNTERNET HIZLANDIRMA VE FARK EDİLEMEYEN SORUNLAR

 

BİLİM KAYNAĞI


  Türkiye'deki en büyük sorunlardan biri internet hizmetsizliği. Yeterli hızda internet hizmeti alabilmeniz için ciddi paralar ödemeniz gerek. Bu ekonomik durum halkın pek azında olduğu için insanların büyük bölümü internet hizmetinden memnun değil. Aldığınız paket birkaç ay iyi gitsede internet sağlayıcı bir şeyler yapıp hızınızı bir hile ile düşürebiliyor. Sonucunda ise donan videolar, oyunlarda ping rekoru, indirme esnasında durmalar vb. yaşanabiliyor.


  İsterseniz bununla ilgili bir videoyu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz. En düşük çözünürlükte izlediğim videolar bile donuyor, indirmelerim esnasında durmalar oluyor, internet tamamen yok olarak görünüyordu. Defalarca kabloları kontrol ettim hiçbir sorun bulamadım, hizmet sağlayıcısını defalarca aradım, sorun görünmüyor. Teknik servis eve geldi gene sorun bulamadı. İşten anlamama rağmen sorunu bulamamak beni çıldırmıştı. Sinirden tüm hattı koparıp parçalayacak duruma geldim, ama sorun devam etti.


  Bir kaç bu şekilde interneti sorunlu kullandım. Süre zarfında düşünmeye devam ettim, fakat hala bir sorun bulamamıştım. Bir gün es kaza bilgisayar kasasının altındaki savanı düzeltmek için, kasayı prizlerin olduğu tarafa ittim ve kasa prizlere değerek modem, pc, POE, vb. cihazların takılı olduğu fişlerin yere düşmesine sebep oldu. Hala sorunun nereden kaynaklandığını çözememiştim ama bu durum düşüncelerimi nereye odaklamam gerektiğini gösterdi.  


  Düşen fişleri yerine takarken fiber kablonun takılı olduğu poe denen çeviriciye dikkat kesildim. Bu cihaz ışık dalgalarını elektromanyetik tayfa çeviren cihazın kendisi. Aslında ışıkta elektromanyetik bir dalgadır fakat görünür olduğu için bu şekilde ifade ediyorum. Fiber internet modemlerin üzerinde internet sinyalini gösteren ışık, internet olmadığında turuncuya döner (her modemde aynı mı bilmiyorum) işte internette sorun yaşadığımda bu ışık turuncu olup mavi oluyordu.


  Poe 'ye giren fiber kablo jakını kontrol ettiğimde çıt diye bir ses geldi. Bu ses jakın yerine oturma sesidir. O an sorunumun bu jakdan kaynaklandığını hemen anladım. Tekrar kontrol ettiğimde jak çok kolay şekilde yerinde oynayabiliyordu. Sebebi ise poe'nin kablo giren tarafının aşağıya doğru konumlanmasıydı. Bu durum yer çekiminden etkilenmek demek. Birde fazla olan fiber kabloyu bu jakın altına dolayıp daha da ağırlık oluşturduğumu o an fark ettim. Jak bu ağırlığı RJ45 jakı gibi kaldıracak güçte değilmiş kolaylıkla yerinden çıkıyor.

 


  Bu jakın yerinden oynamasına bir diğer sebep ise bilgisayar kasasıymış. Evde temizlik olduğu zaman ablam veya annem bilgisayar kasasının altını temizlemek için, kasayı bu fiber çeviriciye doğru itiyormuş (sonradan fark ettim) kasada tam bu çeviriye denk geliyor ki fiber kabloyu yerinden çıkarıyor. Sorunun çözdüğüm için mutluydum fakat öfke krizlerim biraz daha sürdü, bu kez ablama. Defalarca söylemiştim temizlik yaparken cihazların yerini değiştirmeyin, bir yerlere değmeyin ama laftan anlamıyorlar işte. Böyle basit bir sorun çözmek aylar aldı. Ama azimle sorunu çözmeyi başardım.


  Eğer çözülemeyen internet kopmalarınız var ise bu anlatılanları bir kontrol etseniz iyi olur. Belki sizinde sorununuz bu kadar basittir. 



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?