UÇAK KAZASI RAPORU BOEING 737- 89P - MU5735

 

  BİLİM KAYNAĞI


  21 Mart 2022 çin hava yollarına ait 737 dik bir şekilde ormanlık alana çakıldı. 123 yolcu ve 9 mürettebat hayatını kaybetti. Eğer videoyu izlediyseniz, uçak burun aşağı dimdik şekilde düşüyor. Ben bu yazıyı yazarken ikinci kara kutu bulundu. Fakat neden düştüğü henüz bilinmiyor. Uçak olaylarını yakında takip eden birisi olarak henüz kaza açıklanmamışken kendi fikirlerimi hemen paylaşmak istedim.


  Uçağın düşüşünü göz önünde bulunduracak olursak, düşüş uçaktaki teknik bir arızadan kaynaklandığı fikri oluşuyor. Ne yaparsanız yapın bir uçağı bu şekilde burun aşağı çeviremezsiniz. Dikey düşüş pilotun kontrolü dışında gerçekleşmiş görünüyor. Uçaklarda bu dikey düşüşü engellemek için yapay zeka vardır ve pilot Lövye yi aniden ileri itse bile uçaktaki yazılım bu dalışı engeller. Ayrıca bu manevra sadece uçak Stall denen paralel dikey düşüşe geçtiğinde yapılır. Yani uçağın burnunu belirli bir açıdan fazla yukarı dikerseniz kanatlar ve gövde paraşüt etki yaratarak uçağın yere paralele olarak dikey düşüşüne sebep olur. Bu düşüşü önlemek için pilot Lövye yi tam ileri iter ve uçağın burnu yere doğru eğilerek uçağın hızlanması sağlanır ve dike düşüş engellenmiş olur.


  Bu durum dışında uçağın burnunu kesinlikle ve kesinlikle yere 90 derecelik bir açıyla çeviremezsiniz. Düşüşün sebebi uçaktaki teknik arızadan kaynaklı olduğu fikrim yüksek. Ne olmuş olabilir, pilot uçağın burnunu hafif yere eğmek için Lövye yi ileri ittiğinde hem lövye takılmış olabilir, hemde uçağı düz tutan yapay zeka yazılımı o an arıza vermiş olabilir. Fakat yazılımın arıza vermiş olma ihtimali bana daha yüksek bir ihtimal gibi geliyor. Lövye takılı takılı kalsaydı yapay zeka bu durumu fark eder ve kontrolü pilottan alıp uçağı düzeltebilirdi. O yüzden birinci ihtimal yazılımın arıza vermesi olarak düşündüm.


  Diğer bir ihtimal kuyrukta bulunan kanatlar, bu kanatlara yat ve dikey doğrultucular deniz (Stabilizer). dik konumda olan kuyruk uçağı sağa, sola çevirir ve pilot bu kandı ayakları ile kontrol eder. Yatay kuyruk kanatları ise aşağı ve yukarı hareket eder, bunu da Lövye ile kontrol eder. Lövye ileri doğru itildiğinde yatay kuyruk kantları aşağı doğru açılanarak uçağın kuyruğunu yukarı iter ve uçağın burnu yere doğu eğilerek alçalma sağlanır. İşte uçağın burnunun bu kadar dik olarak yere konumlanmasının bu yatay kuyruk kantlarından olduğu fikri uyandı bende. 


  Kanatları kontrol eden mekanizma ile olan bağlantı da kesilmiş olabilir. Yazılım kontrolü ele almış olsa bile kuyruk kanatları uçağın burnunu yere doğrultacak şekilde takılı kalmış olabilir. Bu durumda yazılım hiçbir şey yapamaz, pilotlarda hiçbir şey yapamaz. Anlattığım senaryo bana en mantıklı geleni, tabiki buna araştırmacılar ve NTSB karar verecek. 


  Geçmişte kuyruk kanatlarını kontrol eden mekanizmanın donması sonucu yaşanan bir kaza vardı fakat uçuş numarasını hatırlayamadım siz aratıp bulabilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam o kaza da kuyruktaki yatay kanatları kontrol eden mekanik kol buz tutmuş ve uçak düşmüştü. Çin hava yolarına ait olan bu kazada aynı sorundan kaynaklı olabilme ihtimali var. Düşen uçakta 737 idi, buda 737.   


  Boeing 737 uçakları baya eski uçaklar bana göre çok yorgun durumdalar. Bakımları yapılsa bile sorunları her geçen gün artmaya devam edece. Fakat sırf kazanç yüzünden insanların hayatı tehlikeye atılıyor. Bu kazada uçağın ses hızını geçtiği o görüntüde uçağın içindekilerin nasıl bir korku yaşadıklarını hayal etmeye çalışın. Uçağın 77 saniye de düştüğü söyleniyor, bu saniyeler muhtemelen hayatlarının son ve en uzun saniyeleri olmuştur. 


  Yerçekimine karşı koymaya farklı bir kuvvet bulamazsak uçan her şey düşmeye mahkum olmaya devam edecektir. Peki bunu nasıl yapabiliriz, aslında kendimce bunu konu hakkında hipotezlerim var. Mesela Kuantum mekaniğini tam anlamıyla anlayabilirsek Kütle çekiminin karşıt parçacığını kullanabiliriz. Antimaddeyi duymuşsunuzdur, ismi bile esrarengiz ve heyecan verici, en azından benim gibi bir bilim tutkunu için öyle. Her şeyin anti parçacığı olduğuna göre kütle çekiminin karşıt parçacığı da KÜTLE İTİM parçacığı olması gerek, kuantum mekaniği böyle söylüyor.


  İşte bu parçacığı bulur ve anlayabilirsek artık uçaklar düşmeyebilir diye düşünüyorum. Nede olsa hayal gücü bilgiden daha önemlidir ve hayal ederek bunları anlatıyorum. Çevrenizdeki her şey bir zamanlar hayaldi ve bunları gerçekleştirmeyi başardık. Kütle itimini de bulup anlayıp uygulayabiliriz. Peki ne olabilir, mesela jet motorlar tarihe karışabilir, uçaklar hızlanarak havalanma ihtiyacı duymayabilir. Kütle çekimi evreni kapsadığı için, uçaklar uzayda kısa yolculuklar bile yapabilir. Kütle itiminin sınırı yok. Fakat sorun bunu nasıl yapacağız, aklıma kabaca şöyle bir mekanizma geliyor; uçakları şu anki tasarımları ile koruyabiliriz, fakat motorlarla işimiz olmayacağı için sökebiliriz.


  Uçağın tasarımı dünyadaki havaya göre tasarlandığı için kütle itim motoru diyelim bu teknolojimize, dünyada işimize yaracak. Uçağın  aero dinamik tasarımında sorun yok, ayrıca uçağı kontrolümüz artık hava ile olmayacak, bütün görevi kütle itim motoru üstlenecek. Kütle itim motoru bütün uçağı kapsayacak, bu kontrol uçağa müthiş bir manevra yeteneği kazandıracak. Mekanizmaya öyle bir sistem uygulamalıyız ki herhangi bir enerji kesintisinde bile uçak yere enerjisi azalarak inebilsin. Yani serbest düşüşü ortadan kaldıracağız. 


  Anlattıklarım gerçekten çok uçuk fikirler, fakat hayal edilebiliyorsa gerçekleştirilebilme olasılığı da vardır. Artık düşmek diye bir şey orta çağ gibi hatırlanacak bir korku olarak tarih kitaplarında anılabilir.


  HER ŞEY BİLİM 'DİR



Yorumlar

EN ÇOK OKUNANLAR

KABIZLIĞI GİDERMENİN YOLLARI NELERDİR ? KABIZLIK NASIL GİDERİLİR ?

2025 GÜNEŞ FIRTINASI

Scientists Quotes - BİLİM İNSANLARININ ÖZLÜ SÖZLERİ

ALBERT EINSTEIN 'IN TREN PARADOKSU - ÖZEL GÖRELİLİK

Aspirin ile köklendirme nasıl yapılır - Basit, kolay köklendirme nasıl yapılır ????

SUDA KÖKLENDİRME NASIL YAPILIR ? bitki kökleri kaç santim olunca toprağa alınır ?